Artikel

Klanten in 2023 erg tevreden over de service van Leerwerkloket Rivierenland

Uit ons klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat klanten erg tevreden zijn over de dienstverlening  van Leerwerkloket Rivierenland. Zij beoordelen ons gemiddeld met een 8,2. Dit is boven het landelijk gemiddelde van 7,9. 

Vooral de kennis van de adviseur (8,6) en het ontvangen advies (8,7) scoort hoger dan het landelijke gemiddelde: 8,2 en 7,8.  Bijna alle klanten kregen door het advies van het Leerwerkloket duidelijkheid over welke stappen ze kunnen zetten om een nieuwe baan te vinden. 

Iedereen met vragen over o.a. loopbaan, omscholing, bijscholing en leerwerktrajecten is welkom bij  het Leerwerkloket. 

Op de reactietijd na de aanmelding scoort Leerwerkloket Rivierenland lager dan het landelijke gemiddelde. Dit komt door het aantal aanvragen. Tenslotte geldt voor alle Leerwerkloketten in Nederland dat zij meer duidelijkheid mogen bieden over de verloop van het traject. 

Het klanttevredenheidsonderzoek ging over: 
•    Het ontvangen advies
•    De kennis van de adviseur rond loopbaan- en scholingsadvies en beroepen met werkkans
•    De verschillende soorten testen die wij met de klanten doen
•    De duidelijkheid van het verloop van het traject
•    De reactietijd na aanmelding

Bekijk hieronder de cijfers van 2023

Hoge beoordeling door de inzet van de testen en het voeren van meer gesprekken

Klanten zijn het meest tevreden als zij testen maakten en meerdere gesprekken hadden met onze loopbaancoaches. Wij gebruiken verschillende soorten testen zoals beroepenoriëntatie, persoonlijkheidstest, competentietest, drijfverentest, enzovoort. Wij hebben testen voor hoger- en laagopgeleiden en testen met plaatjes voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven.  

De hoge tevredenheid komt vooral door het gesprek dat volgt over de uitslag van de test. De coaches zorgen dat de klant hierna zelf verder kan door het maken van een plan van aanpak. Daarbij adviseren zij ook over de soorten banen die nu beschikbaar zijn. 

Vrijwel alle klanten zijn geholpen door het raadplegen van het Leerwerkloket

Negen op de tien klanten zegt veel te hebben gehad aan het Leerwerkloket. Ze weten vaak beter wat bij hen past. Of zij begrijpen beter wat hun mogelijkheden zijn voor het vinden van een nieuwe baan of opleiding. Ruim een derde gaat na onze begeleiding meer informatie verzamelen. De helft van de klanten heeft gesolliciteerd. Daarvan is een kwart aangenomen. 20% zijn gestart of gaan starten met een opleiding. 

Vragen?

Neem contact met ons op.